HOOD BY AIR

Jak značka Hood by Air nabila módu energií - Shayne Oliver si povídá s mistryní v líčení Inge Grognard a stylistou Akeemem Smithem

Made for Fashion propojuje přední módní návrháře s make-up artisty k otevřené konverzaci o kreativitě, spolupráci a přehlídkových molech.

Zrozená v newyorském výbušném undergroundovém prostředí, značka Hood by Air - založená Shaynem Oliverem – porušuje pravidla světa módy už skoro celou dekádu. Od modelek z Vogue pohazujících hřívou vlasů po armádu kluků s roubíky v puse, přes hudební spolupráci s Total Freedom a Arca, značka útočí jako nákaza na všechny naše smysly a překračuje veškeré módní konvence. Ve svém jádru je Hood by Air především komunita. Dneska, jeden den před módní přehlídkou, to můžeš cítit ve studiu - stylista a umělecký ředitel Akeem Smith, DJ Venus X a umělec Ian Isiah pobíhají chaoticky po place a veškerou svou pozornost věnují přípravě přehlídky.

Pro tuhle sezónu značka Hood by Air představila “Glavanize” - kolekci, která odmítá veškeré autority a revoltuje skrz fetišistické uniformy. Přehlídka končila školním zvoněním, při kterém modelky zvedly oči od obrazovek smartphonů. Dokonce nás pozvali na jednu ze svých notoricky známých after-party, kam je vstup povolen jen poškolákům. Už druhou sezónu spolupracují s make-up anarchistkou Inge Grognard, a v souvislosti s líčením se zaměřili na náročné a intenzivní konturování obličeje podle videí na YouTube.
Grognard se jako pravá vizionářka podílela na tvoření estetiky anti-módy 80. let, když spolupracovala se slavnými Antwerp Six a Martinem Margielem - pracovala s ním 40 sezón (20 let) až do jeho odchodu - a díky tomuto období pochopila, že to, co na make-upu miluje, je hledání hranic krásy.
Shayne, Inge a Akeem v tomhle rozhovoru rozebírají kreativní proces vzájemné spolupráce a vysvětlují, proč by svět měl proniknout do šílenství za konturováním obličeje podle Kardashians.

Akeem: Všechno vždycky začíná Shaynovým mobilem! (směje se)

Shayne: To sedí. Vždycky si navzájem posíláme věci, které jsou reakcí na to, co se zrovna děje ve společnosti. Tuto sezónu jsem začal sledovat všechna ta videa na YouTube s proměnami pomocí konturování obličeje, zajímaly mě hlavně ty, které nevypadaly moc přehnaně. Nejvíc mě bavily holky, které do toho šly stylem “Tak dneska chci vypadat jako obyčejná sekretářka.” (směje se)

“Je důležité, aby se věci ZTRÁCELY v překladu. To každému z nás umožňuje být neustále ve střehu - v tu chvíli přijde na řadu kreativita. Chceš, aby ten druhý experimentoval, aniž by to bylo nucené.” - Shayne Oliver

Inge: Taky jsem je viděla! Koukala jsem na ně ještě předtím, než jsi mi poslal ty obrázky, a říkala jsem si, “Proboha! Jak to dělají? Všechny ty nekonečné vrstvy.” Nejsou to jen mladé holky, ale i kluci. Pro mě je dokonalost něco úplně jiného.

Akeem: Nejdřív mě to přitahovalo, že jsem někoho uviděl a říkal jsem si “Je tak krásná”, a pak jsem viděl, co všechno tomu předcházelo a říkal jsem si, “Wow, tohle musí někdo ukázat světu, aby všichni viděli, co je na pozadí, a že je to už fakt příliš!” Ale z nějakého důvodu to nakonec stejně vypadá bezchybně. (Směje se) Ukázka toho, čím vším musíš projít, abys vypadala dokonale! Sledují to i 13leté holky!

Shayne: Já vím!

Akeem: Hodně mě zaujala jedna holka, která během let proměňovala svůj vzhled pomocí líčení ve stylu Lil’ Kim. Taky se po síti dost rozšířily fotky pár kluků, kteří konturovali svůj obličej. Viděl jsem je ve svém feedu. Jsem velkým fanouškem Lil’ Kim a pracoval jsem na drag queens RuPaula společně s HBA Studio Directorem Pauelm Cupo, takže se sledování těchto videí stalo naším společným koníčkem.

Inge: V mojí práci je pořád důležité udržet si určitou surovost. Miluju nedokonalost. Je pro mě mnohem zajímavější, než bezchybnost. Vždy jsem krásu vnímala jinak. V každém obličeji a na každém člověku vidím něco, co chci zdůraznit. Nechci jen všechno zamaskovat. Musí to prostě žít!

Shayne: Naprosto souhlasím. Jde o přeměnu osobnosti ve fyzický objekt. Musíš pojmout všechno, co se ve světě děje, a promítnout to do něčí osobnosti. Tento odkaz vidím hodně v tvojí minulé práci.

Inge: Je to tak, ale já zase vidím tu chvíli, kdy vybíráš modelky. Vybíráš ve skutečnosti obličeje - a o to je to zajímavější.

Shayne: Miluju velké nosy! Obrovské nosy. (směje se)

Inge: Vždycky mě hrozně zajímá, kdo bude na přehlídce. Vím, jak je pro tebe casting vzrušující. Pokaždé!

Shayne: No, musí to být celé věrohodně a model nebo modelka musí být schopna se s tím poprat a zvládnout to. Na tom mi fakt hodně záleží.

Inge: A proto si tak vybíravá. Aby, když něco děláš, tak to nepůsobilo komicky ani divně. Víš jak to myslím?

Shayne: Přesně. Je to jako nepohodlný koncept v pohodlném prostředí.

Inge: Vtip je v tom, že když spolu pracujeme, nepotřebujeme moc mluvit. Ani když jsme spolu pracovali poprvé, moc jsme si toho neřekli.

Akeem: Je to spíše vizuální proces. Nemusím posílat email o třech odstavcích, abych něco vysvětlil, spíš umožním věcem, aby volně plynuly. Prostě vstoupíme do bludiště a necháme se překvapit.

Shayne: Je důležité, nechat věcem volný průběh. K tomu náš svět směřuje. To každému z nás umožňuje být neustále ve střehu - v tu chvíli přijde na řadu kreativita. Nemusíš všechno vysvětlovat, chceš, aby ten druhý experimentoval, aniž by to bylo nucené. Je to jako tvořit něco mimo sebe pro tento svět. Miluju exploze - tyhle kolize se stávají. Jako když do sebe vrážejí atomy. Stává se mi to s každým, s kým pracuju, jako třeba s Arcou.

Akeem: Myslím, že Inge má víc zkušeností s módou, než my dva dohromady! (směje se)

Inge: Je to vtipné, když jsem začínala, make-up artisté nebyli považováni za celebrity. Byli jsme ti v zákulisí. To bylo ono! Takhle mi to vyhovovalo. Nejdůležitější pro mě byla spolupráce s Margielou. Je to můj starý přítel. Byla jsem s ním od začátku, každou sezónu, až dokud neodešel. S ním jsem opravdu mohla experimentovat, protože jeho vize krásy byla podobná té mojí. Byl jedním z prvních, kdo hledal modelky na ulici. Vybíral si ženy, které nevypadaly obyčejně. Velmi nás inspiroval Fellini v 80. letech, existovala kniha se všemi obličeji, které se objevily v jeho filmech. Snažil se najít opravdu specifické výrazy a osobnosti, to bylo pro Martina opravdu důležité.

Akeem: Moje celá idea - které rozumí i Inge - je, že chceme poukázat na nové věci. Chceme lidi inspirovat. Pak to, co děláme, bude dávat smysl.

Inge: Když přemýšlím o své kariéře, dochází mi, jak je důležité, abychom si s lidmi, se kterými pracuju, vzájemně rozuměli. Jinak si připadám tak zablokovaně. Musí to být inovativní. Nechci dělat něco bizarního, jen aby to bylo bizarní nebo extravagantní. To nesnáším. Vždy to musí vycházet z toho, co se teď děje. Na tom mi záleží ze všeho nejvíc.